[BwayDems] Fwd: Get Covered Today During Open Enrollment Through December 15th

Paula Diamond Roman valleygirl109 at rocketmail.com
Tue Nov 10 14:03:15 EST 2020

  ----- Forwarded Message -----

|     |

| Representative Adriano Espaillat Statement on the Start of Open Enrollment

 During COVID and Republicans’ Assault on the ACA in the Supreme Court, Open Enrollment Matters Today More Than Ever Before!

 On HealthCare.gov and CuidadoDeSalud.gov, the Open Enrollment period for 2021 health coverage runs from November 1, 2020 through December 15, 2020

 During this COVID pandemic, which continues to worsen, the access of Americans to quality, affordable health coverage is more important than ever. Being uninsured during a pandemic puts people at an enormous risk of losing their health and financial security. Millions of Americans, including constituents of New York's 13th congressional district, who would qualify for significant financial help if they enrolled in an ACA Health Insurance Marketplace, yet are still uninsured, is a major problem. That makes this year’s Open Enrollment period for the Marketplaces particularly critical.

 While Republicans continue to seek to tear down the Affordable Care Act in the Supreme Court, I continue my efforts with my Democratic colleagues to stand ready to defend and strengthen pre-existing conditions protections together with every other benefit and protection of the Affordable Care Act. House Democrats are prepared to remedy what the Supreme Court is likely to do to undermine the health, financial security and well-being of American families.

|  |

 Americans should not let the ongoing fight in the court stop them from obtaining the health and financial security of having quality, affordable health coverage by enrolling in an ACA Health Insurance Marketplace.

 Most people using HealthCare.gov will qualify for financial assistance. As a result, last year, 2 in 3 shoppers found plans for $10 per month or less. In addition to HealthCare.gov, Spanish-speaking consumers can use CuidadaoDeSalud.gov.

 On HealthCare.gov and CuidadoDeSalud.gov, the Open Enrollment period for 2021 health coverage runs from November 1, 2020 through December 15, 2020. Coverage will then begin on January 1, 2021. The urgency of consumers getting the information they need is heightened by the fact that the enrollment period is only six weeks long.

 We each have a role to play. Get covered today!

 Sincerely,

 Adriano Espaillat (NY-13)
 Member of Congress

 Declaración del congresista Adriano Espaillat sobre el inicio de la Inscripción Abierta

 Durante el COVID y el asalto de los republicanos a la ACA en la Corte Suprema, ¡la Inscripción Abierta importa hoy más que nunca!

 En HealthCare.gov y CuidadoDeSalud.gov, el período de inscripción abierta para la cobertura de salud 2021 va desde el 1 de noviembre de 2020 hasta el 15 de diciembre de 2020

|  Durante esta pandemia de COVID, que continúa empeorando, el acceso de los estadounidenses a una cobertura de salud asequible y de calidad es más importante que nunca. No tener seguro durante una pandemia pone a las personas en un riesgo enorme de perder su salud y seguridad financiera. Para millones de estadounidenses, incluidos los constituyentes del distrito congresual 13 de Nueva York, que calificarían para una ayuda financiera significativa si se inscribieran en un Mercado de Seguros Médicos de la ACA, pero aún no tienen seguro, es un problema importante. Eso hace que el período de inscripción abierta de este año para los Mercados sea particularmente crítico.

 Mientras los republicanos continúan tratando de derribar la Ley del Cuidado de Salud a Bajo Precio en la Corte Suprema, yo continúo mis esfuerzos con mis colegas demócratas para estar preparados para defender y fortalecer las protecciones de condiciones preexistentes junto con todos los demás beneficios y protección de la Ley de Cuidado de Salud a Bajo Precio. Los demócratas de la Cámara de Representantes están preparados para remediar lo que probablemente hará la Corte Suprema para socavar la salud, la seguridad financiera y el bienestar de las familias estadounidenses.

|  |

 Los estadounidenses no deben permitir que la lucha en curso en la corte les impida obtener la seguridad financiera y de salud de tener una cobertura médica asequible y de calidad al inscribirse en un Mercado de Seguros Médicos de la ACA.

 La mayoría de las personas que usan HealthCare.gov calificarán para recibir asistencia financiera. Como resultado, el año pasado, 2 de cada 3 compradores encontraron planes por $10 por mes o menos. Además de HealthCare.gov, los consumidores de habla hispana pueden usar CuidadoDeSalud.gov.

 En HealthCare.gov y CuidadoDeSalud.gov, el período de Inscripción Abierta para la cobertura de salud de 2021 va desde el 1 de noviembre de 2020 hasta el 15 de diciembre de 2020. La cobertura comenzará el 1 de enero de 2021. La urgencia de que los consumidores obtengan la información que necesitan es mayor por el hecho de que el período de inscripción es de solo seis semanas.

 Cada uno de nosotros tiene un papel que desempeñar. ¡Obtenga su cobertura hoy!

 Sinceramente,

 Adriano Espaillat (NY-13)
 Miembro del Congreso

  |     |

|   |

|  WEBSITE | UNSUBSCRIBE | CONTACT  |       |

  |   |

Click Here to view this email in your browser
Click Here to be removed from this list |